6 prostych sposobów na zwiększenie energii

energia

 

Masz czasami takie wrażenie, że padasz na nos ze zmęczenia?… Zbliża się godzina 12:00 i już nie masz siły wysiedzieć w pracy bo odczuwasz tak duże zmęczenie. Zimą niestety zdarza się to coraz częściej.

Zastanawiałaś się kiedyś jak poradzić sobie z „wyczerpaniem baterii”. Wystarczy włączyć kilka elementów by w krótkim czasie odczuć poprawę samopoczucia.

Proponuje sześć prostych strategii, które pozwolą Ci wzniecić dodatkową energię do działania. Niektóre z dadzą Ci natychmiastowy zastrzyk energii natomiast inne działają długoterminowo. Niektóre będą też wymagać od Ciebie trochę więcej wysiłku i cierpliwości, ale zapewniam, że będą opłacalne.

1. RUCH NA ŚWIEŻYM POWIETRZU. Rozczaruje Cię, niestety żadna cud pigułka tego nie zastąpi. Trzeba po prostu ruszyć się z domu. Zima obecnie ma dość sprzyjające warunki atmosferyczne ale jeżeli nie należysz do twardzieli którzy w trakcie siarczystych mrozów uprawiają jogging – włącz po prostu spacer. Już 30 minut przechadzki spowoduje dotlenienie mózgu i pobudzi krążenie krwi. W domu postaw na ćwiczenia rozciągające mięśnie.

spacer2. WIĘCEJ BIAŁKA W DIECIE. Produkty wysokobiałkowe dostarczą do mięśni i mózgu więcej energii. Nie bez znaczenia jest tutaj jakość i pochodzenia białka. Dla mnie najlepsze właściwości ma białko z ryb, oraz białka z jajek. Warto włączyć oprócz ryb i jaj do diety nutraceutyki o najwyższym stężeniu tych właśnie białek. Na przykład oparte o najskuteczniejszą substancję antystarzeniową świata preparaty Nutrivi.

3. WITAMINY Z GRUPY B. Wspomagają metabolizm białek, stymulują układ nerwowy i układ gruczołów dokrewnych. Duże stężenie tych witamin znajduje się np. w jajkach, migdałach, rybach, orzechach, pełnoziarnistych nasionach , zielonych warzywach. Zróżnicowaną dietę bogatą w witaminy B można wesprzeć nutraceutykami. Na przykład sprawdzony prze mnie preparat Revicoll Albumina Plus oparty o peptydy kolagenu rybiego, białko kurze i migdały o podwyższonym stężeniu białka.

posiłki4. WITAMINA D. Jej niedobór kojarzymy głównie z krzywicą i osłabieniem układu kostnego. Jednak jej rola w organizmie jest znacznie szersza i ważniejsza. Na przykład ma ona wpływ na system immunologiczny, odporność na choroby cywilizacyjne (w tym nowotwory), na stan skóry, wagę ciała (niedobór witaminy D sprzyja otyłości!) . Niezwykle istotny jest też wpływ witaminy na D na naszą psychikę. To dlatego latem mamy więcej chęci do życia, a zimą łatwiej ogrania nas smutek czy depresja. Dlatego jeśli tylko masz taką możliwość – korzystaj ze słońca które stymuluje syntezę Witaminy D w skórze. Na przykład w trakcie wyjazdów na narty zafunduj sobie kąpiel słoneczną na tarasie hotelu. Zwróć też uwagę na dietę. Jedz więcej ryb, jajek oraz wątróbki. Z nutraceutyków polecam preparat Revicoll Omega Plus.

5. DRZEMKA . Zrób sobie przerwę, podaruj sobie tę chwilę relaksu. Już 15 minut snu w trakcie dnia poprawi, zdolność koncentracji i ogólne samopoczucie.

drzemka

6. WYCISZ UMYSŁ. Medytuj, uprawiaj jogę, stosuj techniki relaksacyjne. A jeśli uważasz, że „takie rzeczy” to nie dla Ciebie – to po prostu oddychaj głęboko, myśl o przyjemnych rzeczach, zamiast horrorów i wiadomości w telewizji oglądaj komedie, otaczaj się pozytywnymi ludźmi którzy wywołują uśmiech na Twojej twarzy.

NA ZDROWIE!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *